MS Finlandia laevatehases - mootori-, masina- ja navigatsioonisüsteemide uuendused ning uued pöördetüürid ja sõukruvi labad

MS Finlandia Landskrona, Rootsi, kuivdokis, 11.1.2024

Eckerö Line'i MS Finlandia on kuni 8.2.2024 korralises hoolduses. MS Finlandiale tehakse ulatuslik dokkimine, kus keskendutakse eelkõige kütusekulu vähendavatele konstruktsioonimuudatustele. MS Finlandia naaseb liinile 8.2. kell 15.15, kui see suundub Helsingist Tallinna. Ajal, mil MS Finlandia on dokis, sõidab Helsingi Vuosaare sadamast Tallinna Muuga sadamasse tavapäraselt meie kaubalaev MS Finbo Cargo, mis võtab pardale ainult autoga reisijaid.

Mootori-, masina- ja navigatsioonisüsteemides tehakse arvukalt ulatuslikke hooldus- ja uuendustöid, mis võimaldavad praegusest veelgi keskkonnasõbralikumat liiklemist.

MS Finlandia saab muuhulgas uued pöördetüürid ja sõukruvi labad. Selle meetme eesmärk on vähendada heitkoguseid ja hinnanguline mõju võib olla 6%. Lisaks töödeldakse laeva põhja spetsiaalse värviga, mis muudab laeva vees liikumise ühtlasemaks ja sujuvamaks. Seegi aitab kaasa kütusekulu vähendamisele.

Keskkonnatöö olulisus Eckerö Line'is ja teistel meretranspordioperaatoritel kasvab tulevikus veelgi. Vastavalt kliimaeesmärkidele püüdleb EL 2030. aastaks heitkoguste vähendamisele vähemalt 55% võrra ning EL on 2050. aastaks kliimaneutraalne. Eesmärgi saavutamiseks on ajakohastatud ka ELi õigusakte valmisolekupaketi Fit For 55 meretranspordi näitajatega. Merendus ja selle operaatorid, nagu Eckerö Line, liituvad alates 01.01.2024 Fit For 55 valmisolekupaketi raames järk-järgult ELi heitkogustega kauplemise süsteemiga (ELi HKS), kus Eckerö Line maksab oma laevade MS Finlandia ja MS Finbo Cargo süsinikdioksiidi heitkoguste eest.

Valmisolekupakett sisaldab ka 2025. aastal jõustuvat säästlike laevakütuste määrust (FuelEU Maritime), mille kohaselt investeerivad laevafirmad puhtama keskkonna nimel vähese CO2 heitkogusega ja taastuva kütuse arendamisse, kasutusse ja uude tehnoloogiasse. ELi HKS ja FuelEU Maritime on suuremahulised süsteemid ja reformid, millesse Eckerö Line sarnaselt teistele laevafirmadele annab olulise rahalise panuse. Need tekitavad vajaduse lisada kulud piletite ja liinimeetrite hindadesse. ELi HKSi lisatasu 1 €/reis lisatakse 01.01.2024 sõidupileti hinnale. HKSi makse on 0,5 eurot liinimeeter.

15.12.23 MS Finlandia on korralises hoolduses 7.1. - 8.2.2024 – ulatuslikud konstruktsioonilised uuendustööd kütusekulu ja heitkoguste vähendamiseks