Keskkond ja vastutus

Läänemeri, selle saared ja rannad on meie kodu. Meie eesmärk on looduskeskkonda oma tegevusega võimalikult vähe koormata. Püüdleme selle poole, et Eckerö's oleks keskkonnatöö igapäevase töö loomulik osa. Igal meie organisatsioonil on kohustus püstitatud keskkonnaalaseid eesmärke aktiivselt järgida ja arendada.
Kogu Eckerö Grupp, kaasa arvatud Eckerö Line, on sertifitseeritud vastavalt ISO 14001 keskkonnastandardile. Järgime oma tegevuses kehtivaid keskkonnaalaseid eeskirju ning Lloyd Quality Assurance'i väljastatud vastavustõend tagab pideva arendustöö keskkonnakoormuse vähendamiseks.
Eckerö Line töötab pidevalt välja uusi menetlusi ja toimimisviise laevadelt pärit heitmete ja jäätmete käsitlemiseks.

Arendame keskkonnasõbralikke toimimisviise

  • Laevakütuse kulutuse vähendamiseks on tehtud mitmeid tehnilisi arengu hankeid.
  • Finlandiale on paigaldatud uued, Gadlab Oy poolt välja töötatud pea- ja abimootorite soojusenergiat salvestavad heitgaasikatlad.
  • Optimeeritakse laeva sõidukiirust.
  • Jäätmed lähevad taaskasutusse.
  • Toiduainete kasutust jälgitakse ja äraviskamist vähendatakse pidevalt.

Sisseostmine

Laeva restoranide jaoks vajalike toorainete sisseostmisel eelistame peamiselt lähipiirkonnas toodetud toiduaineid.
Pooldame sisseostmisel neid tootjaid, kes pakuvad keskkonnamärgisega tooteid ja/või kes ise aktiivselt osalevad keskkonnakaitsealases tegevuses.

Lisaks:

  • Meie kalatooted tulevad keskonnasõbralikelt tootjatelt, kes kasutavad oma töös jätkusuutlikke meetodeid. Eelistame MSC- / ASC sertifikaadiga tooteid.
  • Liha ja lihatooted tulevad keskkonnasõbralikelt soome tootjatelt.
  • Piimatoodete puhul eelistame Soomest pärit tooraineid ja teeme koostööd Soome toidutööstuse ettevõtetega.
  • Kasutame peamiselt Soomes küpsetatud gluteenivabasid tooteid.
  • Eelistame ökoloogiliselt puhtaid tooteid ja osaleme programmis Portaat Luomuun, mis tegeleb selliste toodete arendamise ja pakkumisega. Laeval pakutakse soomemaist Meira kohvi - Kulta Katriina Luomu ning hommikupuder on samuti keskonnasõbralikust toorainest valmistatud.
  • Meie toiduainete hulgitarnija on lubanud loobuda täielikult puurikanade munadest aastaks 2025.

Õhuheitmed

Laeva ja selle masinate energiatõhusus ning kütuse kvaliteet on õhusaaste vähendamisel olulised tegurid. Vääveloksiididest (SOx) tingitud saaste vähendamiseks kasutavad Finlandia peamootor, abimootorid ning katlad eriti madala väävlisisaldusega kütust (< 0,1% S) vastavalt vastavatele Euroopa direktiividele.

MS Finlandia järgib lisaks CLEAN SHIP standardi keskkonnakaitsealaseid eesmärke. CLEAN SHIPi ehitustehniliste määruste sihiks on takistada avariiolukordades heitmete jõudmist õhku ja merevette.

Finlandiale on paigaldatud uued, modifitseeritud sõukruvid, mis aitavad säästa kütust, vähendada laeva vibratsiooni ning seeläbi parandada reisijate mugavust.
Finlandiale paigaldati lisaks uued, pea- ja abimootorite soojusenergiat salvestavad heitgaasikatlad. Salvestatud energiat kasutatakse laevaruumide soojana hoidmiseks.
90% laeva kohtvalgustitest on asendatud energiasäästlike LED-valgustitega.

Jäätmekäsitlus

Kõigil meie reisi- ja kaubalaevadel sorteeritakse kõik tegevusest tulenevad jäätmed. Jäätmeid tekib nii reisijate ruumides kui ka seoses laeva kasutamisega. Muidugi toimub prügisorteerimine lisaks ka meie maapealsetes tegevuskohtades – autorendifirmas, sadamaettevõtetes, kontorites ja ladudes.

MS Finlandial sorteeritakse jäätmed vastavalt järgmisele liigitusele:

  • Põletamisele kuuluvad jäätmed
  • Paberijäätmed
  • Klaasijäätmed
  • Biojäätmed
  • Alumiiniumist joogipurgid
  • Vanametall ja probleemsed jäätmed
  • Praadimisrasv
  • Plastjäätmed
  • Keskkonnaohtlikud jäätmed
  • Kasutatud mootoriõli
  • Heitvesi (nn hall ja must vesi)
  • Puhtam vesi

Puhtam vesi

Laeval on suletud heitveesüsteem ning heitvesi lossitakse alati maismaal asuvasse veepuhastusjaama.
Laeval tekib peamiselt kahte tüüpi heitvett. Niinimetatud hall vesi koosneb duššidest ja pesuruumidest pärit kasutatud veest ja must vesi tualettidest pärit veest. Võimalikult kõrge puhastustaseme saavutamiseks pumpame kogu heitvee maismaal asuvasse kohalikku veepuhastusjaama, kus see ümber töödeldakse. Seetõttu ei koorma meie laevadelt pärit heitvee fosfori- ja BOD7-sisaldus Läänemerd.

Keemilised ained

Me oleme osalised pidevas arengutöös, mille eesmärgiks on keemiliste ainete väljavahetamine keskkonnsõbralike ainete vastu. Näiteks m/s Finlandia köögis kasutatakse bioloogilist põrandapesvahendit Biofloor. Selles sisalduvad elusad mikroobitüved söövad põrandapinnale kleepunud rasva ja muid orgaanilisi jäätmeid. Bioloogiline põrandapesuaine on asendanud varem kasutatud kanalisatsioonihoolduskemikaalid.

Koristamisel kasutame ka perefirma omanduses olevaid Fibloni professionaalseid, keskkonnasõbralikke ja vastutustundlikult valmistatud puhastuslappe. Me ei kasuta mürgiseid tinaühendeid sisaldavaid kruntvärve. Harjame laevapõhja regulaarselt ja selle tulemusel vähenevad laeva kütusekulu ja heitkogused.

Energia säästmine

  • Koosolekuruumide CO2-kontrollitud kliimaseade vähendab energiakulu ja tagab, et ruumides on alati värsket õhku. Energiakulu vähendamiseks ja optimeerimiseks on laevamootorite jahutusvett pumpavatele mereveepumpadele paigaldatud sagedusmuundurid.
  • CO2-kontrollitud ventilatsioon koosolekuruumides vähendab energiakulu ja hoolitseb selle eest, et ruumides oleks alati värske õhk.
  • M/s Finlandia energiatõhusust on tõstetud mitmete erinevate meetmete abil

Laevas on tehtud mitmeid tehnilisi parandustöid, näit. Gadcooler-absorptsioonisüsteemi abil kogutakse laeva masinate heitsoojus kokku ja kasutatakse seda suvel laeva jahutamiseks.

  • M / s Finlandia kasutab kaldaäärset elektrit ehk tsentraalselt maismaal toodetud elektrit Tallinna Sadamas. Öösel on laev ühendatud diiselabimootorite asemel kaldaäärse elektriga. Kaldapealse elektrienergia kasutamine parandab õhu kvaliteeti. See võib vähendada sadamas viibivate laevade kliimaheitmeid koguni kuni 50–80%. Kaldaäärse elektrienergia kasutamine vähendab ka müra sadama ümbruses. Projekt on osa Euroopa Liidu poolt rahastatavast Twin-Port III projektist, mis parandab muuhulgas sadamate energiatõhusust. Võimaluse korral võetakse kaldapealne elekter kasutusele ka Helsingi sadamas.

Toiudujäätmete vähendamine

Meie jaoks on kvaliteetne ja maitsev toit, mis on vastutustundlikult valmistatud kodumaisest toorainest, oluline ja väärtuslik. Toidu omavarustatuse tase on kõrge. Umbes 80% M / s Finlandias pakutavast toidust valmistatakse laeva enda köögis. Kuna väärtustame kasutatavaid tooraineid ja tööd, samuti jäätmete vähendamisest tingitud positiivseid mõjusid keskkonnale, tahame teha koostööd oma klientidega toidujäätmete vähendamiseks.

M / s Finlandia ja M / s Finbo Cargo reiside arv oli 2019. aastal üle 1,9 miljoni ning toitu ostame laevale aastas enam kui 3 miljoni euro eest. Kui reisijate arv ja toidukogused on suured, tekib kadude vähendamiseks väikestest voogudest suur voog. Kui vaadata iga-aastast taset, siis on isegi väikestel parandustel suur tähtsus.

Toidukao suurust mõjutavad mitmed etapid ja teguviisid.

Meie võimuses on mõjutada toidukao suurust mitmes erinevas etapis. Kõik algab laeva pardale tellitavatest toiduostudest, kuid saame midagi muuta ka toidu valmistamisel ja serveerimisel. Reisijad saavad seda mõjutada oma taldrikutäitega. Näiteks Buffet Eckerös tõstab reisija oma taldrikule täpselt sellise koguse toitu, mille ta kavatseb ära süüa. Puhvetitoitlustuses on alati võimalik tuua toitu juurde, kui selleks soov on.

  • Toidu ostmine: Laevale toiduvarude hankimisel optimeerime ostukoguseid, tagame tõhusa varude käibe ja teeme koostööd usaldusväärsete tarnijatega.
  • Toidu valmistamine: Kui laevade köökides valmistatakse toitu laevarestoranide jaoks, on summa hoolikalt planeeritud. Näiteks on Buffet Eckerö menüü kavandatud piisavalt laia valikuga, sisaldades sealhulgas spetsiaalseid eridieete, ja see ei suurenda toidukao hulka. Toidu kogust ja äratarbimist jälgitakse ka laeva kohvikutes, Rootsi laua stiilis restoranis ja ka kaubalaevas Finbo Cargo. Toidujäätmete tekkimise puhul on oluline ka see, kuidas toorainet käideldakse. Jälgime tooraine töötlemise optimaalsust. Investeerime ka kvaliteetsetesse töövahenditesse ja tootmismeetoditesse, näiteks küpsetamine madalal temperatuuril. Köögis kasutatakse mm. vaakummasinat ja lihaveskit. Vaakummasinaga saab näiteks ülejäänud toidu vaakumpakendada ja uuesti sügavkülmutada, selle asemel et see lihtsalt ära visata. Sel viisil toidukadu ei tekigi. Köögis asuva lihaveski abil liha lõikamisel ära kasutada ülejäänud rümbaosasid, mh. filee otsi saab maitse lisamiseks kasutada näiteks lihapallitaignas. Hoolitseme selle eest, et meie töötajate teadmised toidujäätmete vähendamise kohta oleksid ajakohased.
  • Serveerimine: toidupakkumise vaatlemisel tekib kolmas vaatenurk toidujäätmete vähendamiseks. Toidu väljapaneku viis ning serveerimisnõu ja -poti suurus on mõned asjad, mida tasub kaaluda. Oluline on ka tükkide ja portsjonite suurus. Näiteks oleme välja selgitanud magustoidulaua jaoks just klientidele sobiva koogitükkide suuruse.
  • Taldrikute kadu: Oleme paigutanud Buffet Eckerö toiduliinidele jäätmetekke vähendamise infotahvlid ja ühtlustame toidupakkumist pärast lauakatmise kõrgaja möödumist või kui kaetud söögikohtadel on vähem sööjaid.
  • Ökoloogilised pakendid: Toiduaine- ja söögipakendid on vahetatud välja ökoloogiliste alternatiivide vastu, mis on valmistatud taastuvatest või ringlussevõetavatest materjalidest. Laevarestoranides kasutame ka Soome pereettevõtte Fibloni biolagunevaid salvrätte.
  • - 30% tooteid Bistro & Cafeteria Satamas: Õhtu viimasel väljumisel saate osta sama päeva tooteid -30% kohviku pakkumisest. Seda näitavad pakendil olevad sildid. Nii vähendame kohvikutoodete kadu.

Mida me järgmiseks ette võtame?

Teeme pidevat arendustööd toidujäätmete vähendamiseks. Investeerime uude varude süsteemi ja täpsemasse aruandlusse. Mõõdame regulaarselt mõlemal laeval tekkivaid kahjusid. Teostades täpseid mõõtmisi, saame edaspidi jälgida, kuidas toidujäätmed laevade erinevates müügikohtades tekivad, ja kontrollida kadude vähendamise meetmeid veelgi täpsemalt.

Ülemaailmsed heitkoguste vähendamise eesmärgid 

Meretranspordi heitkoguseid jälgitakse ja mõõdetakse laevakohase täpsusega, kasutades MRV heitmete mõõtmise süsteemi. Kontrollitud heitkoguste andmed edastatakse Euroopa Liidule. Laevandussektor on pühendunud laevanduse heitkoguste vähendamisele ning kogu merendusklaster teeb heitkoguste vähendamisega seotud väljakutsete lahendamiseks koostööd. Mere- ja õhutransport on ainsad transpordiliigid, millel on siduvad ülemaailmsed heitkoguste vähendamise eesmärgid.

Ülemaailmne heitkoguste mõõtmise kohustus jõustus 2019. aasta alguses. 2018. aasta aprillis otsustas Rahvusvaheline Mereorganisatsioon (IMO) vähendada CO2 heitkoguseid 2030. aastaks 40% ja 2050. aastaks 70% rahvusvahelise meretranspordi tulemuslikkuse osas (tonni/ kilomeetris).

Vaatamata liiklusmahu suurenemisele vähendatakse aastaste kasvuhoonegaaside absoluutkogust aastaks 2050 vähemalt 50%. Alates 2015. aastast on väävliheide Põhja-Euroopas vähenenud peaaegu nullini. Ülemaailmne väävlisisalduse piirmäär 0,5% jõustub aastal. 2020.

Loe teema kohta täpsemalt Soome laevakompaniide liidu kodulehelt

Ühiskondlik vastutus

Seisame Läänemere eest sigaretikonide poolt tekitatud keskkonnakahjustuste vastu

Partnerina toetab Eckerö Line Tallinna linna ja Ülemaailmse koristuspäeva (World Cleanup Day) keskkonnaorganisatsiooni kampaaniat, mis keskendub teadlikkuse tõstmisele loodusesse visatud sigaretikonide poolt põhjustatud keskkonnakahjustustest ja samal ajal innustab arutelule puhtama Läänemere nimel.

Eckerö Line tegeleb ka selle tagamisega, et laevareisijad ei viskaks konisid merre, maale ega tänavale. Teema on lisatud ka ettevõtte sise- ja väliskommunikatsiooni. Sigaretifilter on valmistatud plastikust, mida nimetatakse tselluloosatsetaadiks, mis laguneb loodusesse visates toksilisteks mikroplastideks. 50% Läänemere plastjäätmetest koosneb sigaretifiltritest. Loe lähemalt siit.

Soome100 - aastapäevaprojekt

Eckerö Line oli aastal 2017 koostööpartner Soome valitsuse poolt algatatud aastapäevaprojektis Soome 100. Eckerö Line õnnitles saja-aastast Soomet, pakkudes Helsingi Kunstülikooli Sibeliuse Akadeemia noortele muusikutele laevalava kaks korda kuus estraadilaulude esitamiseks, andes seega tööd igal teisel neljapäeval kümnetele noortele muusikutele. Ühtlasi pakuti laevareisijatele uutmoodi elamusi.

Toetades andekaid muusikuid nende teekonnal, tahtsime panustada oma osa sellesse, et Soome musikaalsed oskused püsiksid maailma tipus. Meie töö oli kingitus Soome muusikutele ja muusikasõpradele. Usume, et muusikal on ühendav ja kogukondlik mõju. Meie annetuse väärtus oli umbes 100 000 eurot.

Koostööprojekt tõstis Eckerö Line’i Soome reisigaalal 2018 ka aasta vastutustundliku turismi seaduse kategooria lühinimekirja.

Kangajääkidest linad Esimese Kodu Ühingule

Eckerö Line'i ja Image Weari koostöö tulemusena anti 2018. aasta mais Helsingi Esimese Kodu Ühingule üle umbes 200 Eckerö Line'i tööriietest üle jäänud kangast õmmeldud voodilina. Helsingi Esimese Kodu Ühing on 1936. aastal asutatud kodaniku- ja lastekaitseorganisatsioon, mis aitab abivajavatest väikelastega peresid ja nende lähedasi.

Kangast jäi lattu üle pärast seda, kui töötajate rõivaste välimust oli uuendatud ja koostöö andis ülejääkidele uue elu. Kangaste ülejääk tekkis Eckerö Line’i töötajate pluuside valmistamisel. Ringlusse on lastud ka muid Eckerö Line'i vanu tööriideid. Töötajad on võtnud uuesti kasutusele vanad klassikalised lipsud ja kampsunid, mida kasutati 2007. aastal.