Juurdepääsutingimused
Käesolevad juurdepääsutingimused on kooskõlas Euroopa Parlamendi ja nõukogu 24. novembri 2010 määrusega (EL) nr 1177/2010 reisijate õiguste kohta mere- ja siseveetranspordis.
Definitsioon: puudega isik või piiratud liikumisvõimega isik on isik, kelle liikuvus on reisi ajal füüsilise (sensoorse või lokomotoorse, alalise või ajutise) või vaimse puude või kahjustuse või muu puude või vanuse tõttu piiratud ning kelle seisund nõuab asjakohast tähelepanu ning kõikidele reisijatele kättesaadava teenuse kohandamist tema erivajadustele (määrus (EL) nr 1177/2010, artikkel 3a).
- Puudega ja piiratud liikumisvõimega isikutel on kõigi teiste kodanikega võrdsed õigused seoses reisimisega ilma takistuste ja lisakulutusteta.
- Laevafirma reisitingimused, abi kvaliteedistandardid ja juurdepääsutingimused on leitavad veebilehel www.eckeroline.ee. Info on lisaks kodulehele kättesaadaval ka müügipunktides.
- Laevafirma kohustub tegema koostööd invaorganisatsioonide, ekspertide ja vabatahtlikega, et ettevõtte laevad oleksid võimalikult ligipääsetavad ning arvestataks puudega või piiratud liikumisvõimega reisiohutusega. EL-i määrus meritsi- ja siseveeteedel reisijate õiguste kohta ei kohusta aga olemasolevaid laevu, taristut, sadamaid ega sadamaterminale muutma ega asendama.
- Laevafirma müügi-, terminali- ja laevapersonal on koolitatud liikumispuudega ja funktsionaalse puudega inimestega parimal võimalikul viisil kohtuma, teenindama ja abistama.
- Puudega või piiratud liikumisvõimega reisija peab reisi planeerides arvestama reisist tulenevate piirangute ja võimaliku hädaolukorra nõuetega. Turvalisuse huvides võib laevafirma nõuda, et puudega ja piiratud liikumisvõimega reisijaga oleks kaasas isiklik abistaja. Laevafirma jätab aga endale õiguse broneeringut mitte vastu võtta, kui see on vajalik ohutusnõuetest tulenevalt ning kui kõnealusel reisijal ei ole võimalik laevale pääseda, laevalt lahkuda ja transportida ohutul või funktsionaalsel viisil.
- Laevafirma eesmärk on muuta reisimine kõigi jaoks võimalikult sujuvaks. Võimalikust kaebuse või kahjunõude olukorrast soovitame esimesel võimalusel teavitada laevafirma klienditeenindust. Pretensioonid ja nõuded tuleb esitada kahe kuu jooksul pärast reisi lõppu. Laevafirma teavitab klienti ühe kuu jooksul pärast kaebuse laekumist laevafirmale, kas kliendi kaebus on rahuldatud võetud, tagasi lükatud või on veel menetlemisel. Kaebusele vastamise lõplik aeg tehakse teatavaks kahe kuu jooksul pärast kaebuse saamist.
Abi kvaliteedistandardid
Need kvaliteedistandardid on koostatud vastavalt Euroopa Parlamendi ja nõukogu 24. novembri 2010. aasta määruse (EL) nr 1177/2010 lisale II ja lisale III, reisijate õiguste kohta mere- ja siseveeteede transpordi valdkonnas.
Enne reisi
- Puudega ja piiratud liikumisvõimega reisija peab reisi broneerimisel teavitama laevafirmat oma piiratud liikumis- või teovõimest. Laevafirmat tuleb teavitada ka isikliku abistaja ja abi- või juhtkoera reisimisest. Kui on vaja abi vastavalt reeglitele, tuleb see broneerida hiljemalt 48 tundi enne reisi algust.
Saabumine sadamasse ja terminali
- Terminalides on kohtumispunkt, kuhu abi vajavatel reisijatel palutakse kohale jõuda 60 minutit enne väljumist. Kohtumispunktis saate ühendust töötajaga. Koht on tähistatud ratastoolisildiga. Laevafirma või laeva töötajad abistavad puudega ja piiratud liikumisvõimega reisijat koos tema pagasiga terminalis asuvast kohtumiskohast kuni registreerimiseni ja sealt edasi laevale.
- Autoga reisijatel palume jõuda auto check-ini hiljemalt 60 minutit enne laeva väljumist. Laevafirma soovitab ratastooli kasutavatel reisijatel laevale minna terminali kaudu.
Laeval
- Töötajad abistavad puudega ja piiratud liikumisvõimega reisijaid tema pagasiga liikumisel kokkulepitud kohta laevas või laeva invakajutitesse.
- Laeval saavad reisijad lisainfot reisi kohta laeva personalilt. Laeva infopunkt on avatud kogu reisi vältel. Laeval on hädaolukordadeks varuratastool.
- Laevafirma püüab võimaluste piires arvestada puudega ja piiratud liikumisvõimega reisijate erivajadustega, et suurendada reisimugavust ja pakkuda parimat võimalikku reisikogemust. Personal aitab reisijaid hea meelega, kuid juba reisi broneerides ja ka laeval olles on hea meeles pidada, et laevafirma pakutav abi on nö. üldine abi saatjate näol. Laevafirmal ei ole võimalust pakkuda laevareisi ajal isiklikku abi (nt toitlustamise, liftide, side, ravimite või tualettruumi kasutamise osas).
Laevast väljumine
- Eelnevalt abi broneerinud reisijad abistatakse liikumisel laevalt terminali kohtumispaika kokkulepitud ajal.