Eckerö Line’i m/s Finlandiast saab esimene osaliselt elektriline reisilaev Soome lahel

Eckerö Line’i m/s Finlandiast saab esimene osaliselt elektriline reisilaev Soome lahel

Tallinn–Helsingi liinil sõitva Eckerö Line’i reisijate ja kaubaveo mahud kasvasid 2025. aasta jaanuarist septembrini positiivselt. Ettevõte astub olulise sammu oma laevaliikluse elektrifitseerimise suunas, investeerides m/s Finlandiale süsinikdioksiidi heitkoguseid vähendavasse akulahendusse. Eckerö kontserni pikaajaline eesmärk on täielikult elektriline laevaliiklus. Lisaks uuendab Eckerö Line lähiajal mõlema oma laeva siseruume, et tõsta reisijate mugavust.

Eckerö Line’i reisijate arv kasvas 2025. aasta jaanuarist septembrini üle 3% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Kokku teenindas Eckerö Line sel perioodil üle 1,6 miljoni reisija. M/s Finlandia oli jätkuvalt Tallinn–Helsingi liini populaarseim laev.

Samuti kasvas ettevõtte kaubaveo turuosa, ulatudes 2025. aasta jaanuarist septembrini peaaegu 46%ni (2024. aasta samal perioodil 38%). Eckerö Line’i veetavast kaubast liigub juba 60% Vuosaari sadamast Muuga sadamasse, vältides ummikuid nii Helsingi kui Tallinna kesklinnas. Vuosaari–Muuga laevaühenduse populaarsus on aasta-aastalt kasvanud.

Eckerö kontserni hinnangul on kõige tõhusam viis laevaliikluse heitmete vähendamiseks laevade järkjärguline elektrifitseerimine.

„Meie kontserni eesmärk on rajada rohelisi mereteid ehk heitmevabu või peaaegu heitmevabu liine Soome, Rootsi ja Eesti vahel, kasutades võimalikult lühikesi marsruute. Kontserni ettevõtetest vastutab Eckerö Line just Tallinna ja Helsingi vahelise ühenduse eest. M/s Finlandiale 2026. aasta jaanuaris paigaldatav aku on meie jaoks suur investeering kestlikumasse merendusse. Meie eesmärk on tulevikus liikuda täielikult elektrilise laevaliikluse suunas,“ ütles Rederi Ab Eckerö kontserni tegevjuht Björn Blomqvist.

„M/s Finlandiast saab aku paigaldamise järel Soome lahe esimene hübriidlaev. Akuvoolu kasutatakse sadamasse saabumisel ja lahkumisel ning sadamas viibides. Oodatav kütusekulu vähenemine on umbes 3%, mis tähendab, et laev kasutab aastas 500–600 tonni vähem kütust. Samal ajal vähenevad ka meie kasvuhoonegaaside heitmed. See on algus meie teekonnal täielikult elektrilise ja kestliku merenduse poole,“ lisas Eckerö Line’i tegevjuht Taru Keronen.

Eckerö Line uuendab oma laevu, eesmärgiks on suurepärane kliendikogemus

Eckerö Line uuendab lähikuudel ka mõlema oma laeva, m/s Finlandia ja m/s Finbo Cargo siseruume. Uuendused peegeldavad ettevõtte soovi pakkuda reisijatele suurepärast merereisi kogemust.

M/s Finlandia reisijate alasid laiendatakse oluliselt. 2026. aasta lihavõtteks avatakse uus 150-kohaline Horizon Seats istumissalong laeva kõrgeimal, 9. tekil, kuhu saab broneerida endale sobiva istumiskoha merevaatega. Vaikne keskkond võimaldab ka töötamist. Paranevad ka toitlustusteenused – Buffet Eckerö serveerimisliinid uuendatakse täielikult, eesmärgiga muuta kliendikogemus sujuvamaks. Tootevalikut arendatakse vastavalt erinevate kliendisegmentide soovidele. Ka Bistro & Cafeteria Satama istekohtade arv kasvab märkimisväärselt – restorani ülemise korruse laiendusega lisandub ka kohvikule umbes 150 uut kohta.

M/s Finbo Cargo üldkasutatavaid ruume uuendatakse detsembris-jaanuaris, muutes need varasemast kaasaegsemaks ja avaramaks. Kliendid on soovinud paremat kaubavalikut ning nüüd on see võimalik, kuna senine infopunkt ja kiosk viiakse uuele, baari juurde rajatavale kauplusepinnale. Eri teenuste
ühte kohta viimine võimaldab laiendada lahtiolekuaegu vastavalt klientide vajadustele. Uute ruumilahendustega suureneb laeval ka istekohtade arv.

„Oleme hoolikalt kuulanud oma klientide soove ja täidame neid rõõmuga. Pakume edaspidi veelgi mugavamat ja rahulikumat reisimist, kuid jääme truuks oma tugevustele – kvaliteetne, laeval valmistatud toit, rootsi laua pakutavas vahelduvad toiduteemad ning pidev toidujäätmete vähendamine,“ võtab kokku Taru Keronen.

Rederi Ab Eckerö kontsern

Kontserni käive oli 2025. aasta jaanuarist septembrini 181,1 miljonit eurot, 5% rohkem kui 2024. aasta samal perioodil (171,7 miljonit eurot). Kontserni ärikasum oli 21,6 (20,3) miljonit eurot.

Eckerö kontsern jätkas investeeringuid kestlikku ja tõhusasse meretransporti, ostes juulis Naantali ja Långnäsi vahel opereerinud Fjärdvägeni äritegevuse. Tehinguga loodi kontsernile seni puudunud ühendus Mandri-Soome ja Ahvenamaa vahel. Oktoobris osteti m/s Sailor, mis hakkab Fjärdvägeni asemel liinil sõitma. Äri kannab nime Eckerö Link. M/s Sailori soetamisega saab Eckerö Link pakkuda rohkem mahtu, paremat energiatõhusust ja võimalusi arendada nii kauba- kui reisijatevedu tulevikus.