Tuomas Sillanpää - abikaasa kannul meremeheks

Tuomas Sillanpää - abikaasa kannul meremeheks

See, milliseid toite laeval nauditakse, on suures osas peakokkade Tuomas Sillanpää ja Kai Honkamäkiotsustada. Nad jälgivad tähelepanelikult klientidelt tulevat tagasisidet ja plaanivad iga hooaja menüü selle põhjal koos terve meeskonnaga. Peakokad, kokad ja külmkokad saavad pakkuda uusi värskeid ideid ja üsna tihti need viiaksegi ellu, aga peakokk vastutab siiski valmis menüüettepaneku esitamise eest laeva Food andBeverageManagerile. Ka laeva ja firma juhtkond kuni tegevdirektorini välja võivad meie menüüd mõjutada, kinnitab Sillanpää. 

Rootsi laua menüü vahetatakse välja mitu korda aastas, 2018. aastal koguni seitse korda. Lisaks kuuele peamenüüle kehtib paar nädalat ka näiteks lihavõttemenüü. Mõned toidud püsivad menüüs kogu aeg. Sellisteks on näiteks lihapallid, terved krevetid, heeringas ja räimed ning soolalõhe.    

Harva ise kulpi liigutamas

Sillanpää on MS Finlandial töötanud üle kahe aasta. Enne seda oli ta kaua Helsingis hotelli Haaga peakokk. Veri tõmbas kogu aeg merele, aga edukas karjäär, hea töökoht ja kasvav pere hoidsid meest kuival maal.Sillanpää julgustas siiski oma naist laevale minema, kus ta töötab siiani. Töötame siis naisega mõlemad laeval, aga mitte samal laeval. Vahel kohtume koduuksel, üks tuleb, teine läheb. Töögraafik sobib meile, aga ilma hea tugivõrgustikuta me seda ei suudaks, jutustab kahe lapse isa.  

Peakokk ise valmistab laeval toitu vaid juhuslikult. Tema peaülesanne on jälgida, et kõik sujub ja personali jätkub laeva igasse kööki. Tema võtab vastu toorainesaadetised ja teeb iga päev ringi läbi erinevate töökohtade.Väga tihe side on peakokal toorainetarnijatega. 

Kindel koht lauas puudub

Tuomas Sillanpää kinnitusel on tööõhkkond laevas soe. Seltskond on suhteliselt väike ja kõik tunnevad üksteist vähemalt nägupidi. Personal einestab samas ühiskajutis, nii laeva juhtkond kui töötajad. Kindlat lauda pole kellelgi ja istuda võid ükskõik kelle lauda. Sillanpää loodab, et selline mõnus tööõhkkond kandub ka kliendini.