Heida pilk peale MS Finlandia uuendustele

Heida pilk peale MS Finlandia uuendustele

Eckerö Line᾿i 175 meetri pikkune ja 27,6 meetri laiune laev MS Finlandia oli jaanuari alguses korralises hoolduses Gdanskis Põhja-Poolas, Remontowa Shiprepair yard'is, mis on üks Euroopa suurimaid hooldusdokke. Kuivdokki tõstetuna nägi laev maapinnalt vaadates välja peaaegu nagu mägi. 

Regulaarne dokkimine toimub iga 2-3 aasta tagant, mil laeva uuendatakse nii seest kui ka väljast. Kui vaadata laeva veealust osa, mida on umbes 3000 ruutmeetrit, siis võib näha, millised jäljed jätab pidev Soome lahel liiklemine. Põhjale kinnitunud mustus ja vetikad eemaldatakse liivapritsiga ning põhi värvitakse üle.

Laeva välispind ja põhi puhastatakse ning värvitakse üle.
MS Finlandia sai neli uut MES-päästepaati.

Laev kihab nagu sipelgapesa

Dokisoleku ajal kihas laev inimestest, sest lisaks Eckerö Line'i enda tehnilisele personalile teenindas MS Finlandiat nii doki töötajad kui ka väljaspoolsed tehnilised hooldustöötajad. Laeva tekkidel demonteeriti vana sisustust, eemaldati mööblit, sorteeriti lammutamisjäätmeid taaskasutusse võtmiseks, transporditi laeva tulevaid remonditarbeid, uusi diivaneid, laudu, toole ja vaibarulle. Siin puuriti, keevitati ja tehti elektritöid. MS Finlandiaga sõitis dokkimistöödele umbes 200 inimest.

Laeva siseruumides käiva sagimise eesmärk on muuta MS Finlandial reisimine veelgi meeldivamaks ja mugavamaks. Üks kõige oodatumaid uuendusi on seotud laevale saabumise ja sealt lahkumisega - laevale ehitati uus sissepääs. Teine sissepääs on kuuendal tekil konverentsikeskuse ja salongi lähedal, mis märkimisväärselt lühendab maalepääsule kuluvat aega. Helsingis saavad reisijad uut sissepääsu kasutada juba jaanuaris. Tallinnas võetakse uus sissepääs kasutusele käesoleva aasta jooksul, kui valmib Tallinna Sadama tellitud reisisild.

Uuenduste lähtepunktiks on reisijate soovid

"Kuulame väga hoolikalt oma klientide soove ja vajadusi ning need mõjutavad meie tehtud uuendusi. Tahtsime kõiki ruume värskendada ja uuendada, tuginedes klientide tagasisidele,” ütleb Eckerö Line᾿i tegevjuht Taru Keronen.

Reisijate soovide nimekiri sisaldas kohti, kus saaks segamatult töötada ja ilma teisi häirimata telefoniga rääkida. Samuti on suurenenud vajadus pistikupesade järele, et saaks sülearvuteid ja muid nutiseadmeid laadida.

Sellest soovist ajendatuna on saanud uue ilme Bistro & Cafeteria Satama ülemine korrus, kus on palju ruumi nii neile, kes reisivad üksinda kui ka väiksemale reisiseltskonnale. Bistro & Cafeteria Satama uuendamisel on tähelepanu pööratud ka akustikale nii ala- kui ülakorrusel. Pehmed materjalid ja akustiline sisekujundus leevendavad heli, mis tekib, kui samas ruumis reisib ja ajab juttu kümneid ja kümneid inimesi.

Värskenduskuuri läbinud Bar Nosturi.
Bistro & Cafeteria Satama uuenenud ülemine korrus.

Baar Naissaare uus lehemustriline vaip toob looduse roheluse sisekujundusse ja stiilne sisustus ei ole mitte ainult ergonoomiliselt funktsionaalne, vaid pakub ka silmarõõmu. Baar Naissaar on endiselt meeldiv koht, kus head ja paremat nautides merevaateid imetleda.

Buffet Eckerö sissepääs on uuenenud teenindades kliente nüüd kahest kassast - üks neile, kes on söögi juba eelmüügist soetanud ning teises kassas teenindatakse neid, kes alles ostavad hommiku-, lõuna- või õhtusööki. 

Uus vaip ja uus mööbel Baaris Naissaar. Foto: Tallinna24
Eckerö Line'i logod Buffet Eckerö sissepääsu juures.

Peaaegu kõik laeva restoranid said rohkesti uut mööblit, mis muudab nii restoranide ilmet kui ka istekohtade arvu.

Pärast uuendusi ei ole enam laeva restoranide nimistus Pubi Jätkäsaari. Selle asemele tulevad nüüd mänguautomaadid ning Pub Telakka laieneb endisest hubasemaks ja lõõgastavamaks restoraniks.

Samuti renoveeriti MS Finlandia kajuteid. Nende värviskeemi värskendati ning kajutite hoiuruumi vähendamise arvelt saavad kajutid rohkem ruumi juurde.

Tere tulemast uuenenud MS Finlandia pardale!